Нико не може да позна Бога и да Га зове Оцем, осим кроз Господа Христа, једна је од поука које је верном народу у Храму Вазнесења Христовог у Мионици упутио Преосвећени Епископ ваљевски г. Исихије на Светој Архијерејској Литургији, којом је началствовао уз саслуживање архијерејског намесника колубарског протојереја- ставрофора Саше Тимотића и више свештенослужитеља
Господ Христос је васкрсао Својом људском природом (божанска није умрла и није ни требало да ваксрсне) и четрдесетог дана по Васкрсу Он је узноси на небо и седа са десне стране Бога Оца. И то није чудо, јер Он је Син Божји. Чудо је што је људску природу, коју је у Себи сјединио са божанском, такође вазнео на небо. У томе је највећа тајна нашег спасења, јер ми смо створени од Бога да учествујемо на тајанствени начин у животу Свете Тројице, беседио је Владика Исихије на Светој Литургији у мионичком храму. Указавши на грехопад прародитеља, којим је онемогућено обожење, оно за шта нас је Бог створио, он је указао да се Христос очовечио да управо са Њим седнемо са десне стране Оца небеског.
- Господ долази у овај свет да би учинио домострој нашег спасења и то се испуњава када се вазноси у људском телу. Најдубље значење тога јесте да људска природа у личности Господа Христа заједничари са Светом Тројицом. Тога ће Господ сваког од нас у Цркви да удостоји, уколико живимо исправним животом, имамо исправну веру и на правилан начин прослављамо Бога. Зато се и називамо православнима- рекао је Владика Исихије.
Говорећи о данашњем празнику, посвећеном Светим Оцима Првог Васељенског Сабора у Никеји 325. године, ваљевски архијереј је навео да нам је управо тај сабор оставио исповедање наше вере, одбацио прву (Аријеву) јерес и образложио да је Господ у једној личности и Бог и човек, насупрот јереси према којој је Он „створено биће од Бога“ ма колико да је савршен. То, истакао је Владика Исихије, не одговара оном што је записано у јеванђељу, нити најранијем учењу Цркве.
- Ми верујемо да је Он (Христос) Син Бога Оца, Који се рађа од вечности заувек, а у одређеном историјском тренутку постаје Син Пресвете Богородице са људском природом. Само ако тако верујемо, Вазнесење, пре тога Васкрсење, а потом и Силазак Светог Духа имају смисла, јер да је Господ створење не бисмо могли да се кроз Њега усиновимо Богу и Он не би могао да буде глава Цркве и она би била нешто створено. Црква је богочовечански организам коме је глава Господ, а ми верни смо Његово тело- објаснио је Владика Исихије суштину праве вере у Христа Господа, дефинисану на Првом Васељенском Сабору.
Данашње јеванђеље (Јн 17, 1- 13) носи назив Првосвештеничка молитва Христова, коју Он изговара за оне који су поверовали у Њега пре него што ће кренути на страдање и добровољну смрт, рекао је Владика Исихије.
- Господ каже:“Као што си му (мени) дао власт над сваким телом, да свему што си му дао дарује живот вечни…“ и образлаже:“Ово је живот вечни да познају тебе, јединог истинитог Бога и кога си послао…“ У овим реченицама имамо сажету нашу веру, јер нико не може да позна Бога и да Га зове Оцем, осим кроз Господа Исуса Христа- расветлио је ваљевски архипастир поруку данашњег јеванђељског одломка у коме је забележено последње обраћање Сина Божјег Оцу за време живота на земљи.
Закључујући данашњу проповед, Владика Исихије је рекао да крштењем добијамо благодат Духа Светог, што нас чини облагодаћеним попут апостола и свих проповедника домостроја спасења. На крају сабрања, он је благословио своју духовну децу да се молитвама свих светих удостоје благодати живљења у вери и љубави, те заједнице са Господом у царству Божјем.
Ј. Ј.